Pease man! - Reisverslag uit Manāli, India van Anja Quist - WaarBenJij.nu Pease man! - Reisverslag uit Manāli, India van Anja Quist - WaarBenJij.nu

Pease man!

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

10 Juli 2012 | India, Manāli

Daar zijn we weer...
Dit keer live vanuit Manali.
Na een lange reis met de auto's langs prachtige uitzichten gister aangekomen in Manali.
We hebben Dharamsala achter ons gelaten en zijn in de vroege ochtend vertrokken naar Mandi.Een behoorlijke lange tocht door bergen en dalen, maar wel mooi. In Mandi was het ook wat warmer omdat we flink gedaald zijn. Jammer was alleen dat in de hotelkamer nog spullen van mijn voorganger lagen en de eigenaar die ook schoonmakt, wast en het ontbijt verzorgt in die dingen niet zo goed was. Of te wel mijn bed had nog wat overbljfselen van de vorige bewoner....dus de lakenzak die ons mam zo mooi gemaakt heeft maar uit de tas getrokken en toch goed geslapen. Ik was de neige met een werkende airco en daar was menig groepsgenoot jaloers op....
En de tv had een soundsystem daar kon ik werkelijk heel Mandi mee voorzien. Tja India, het blijft een maf land.
Rond tien uur is de tocht weer begonnen richting Manali, dit keer mocht er onderweg wel geplast worden. Want kennelijk doen Indiers dit niet, en naar een uurtje of vijf hobbelen en 1.5 liter water verder kun je vast voorstellen hoor prettig dat is.
Het eten is prima, maar wordt een beetje veel. We gaan echt van maaltijd naar maaltijd. Ik dacht kilo's af te vallen maar volgens mij is het juist kilo's erbij.
Dus gisteravond de maaltijd maar eens overgesalgen had net de lunch op. En die bestaat hier ook uit Curry en curry en curry.....
In de middag Manali verkent, ook hier weer de nodige bedelende kinderen. En toen ik het echt beu was dus laten weten dat een dagje niet eten echt niet erg is, ook niet als je bedelt. Zo de groepsgenoten waren in diepe shock...het was het hoogte puntje van de dag en nu gaan alle remmen los moet ik zeggen. Jaja het duur even maar ik krijg de boel wel in beweging.
Het hotel is echt super, lijkt net oosterijk met de graniums aan de balkons. Het is het honeymoon hotel en de kamers zijn enorm. Heb een kingsize bed, en een bad. Alleen het volopen is wat lastig, het water loopt er net zo hard weer uit als er in komt, dus na een uurtje wachten toch maar een douche genomen.... Op mijn balkon heb ik uitzicht op de himalya met zijn sneeutoppen, prachtig!!
Manliu is een hippiedorp, de wiet groeit hier langs de weg en zoals je kan verwachten is het hier lekker gemoedelijk. Pease man!!! Dus hier het wiet zonder pas te koop, wil nog wat bestellen dit kun je via de mail doorgeven hoor....
Morgen moeten we om 4 uur al op. Een hele lange tocht door de Rohtang pas, we stijgen dan naar 400 meter. Door slecht weer of sneeuw kan het zijn dat de pas dicht is en moeten we wachten tot we erdoor kunnen, afwachtne dus. Ook hoogteziekte kan nu gaan spelen. Dus we drinken ons helemaal blauw. We zullen wel zien hoe het gaat lopen, zitten en vooral genieten is ons motto!
De komende dagen zijn we echt afgesloten van de buitenwereld en kan ik niet mailen. Zodra we in Leh zijn laat ik weer van me horen. Dus jullie moeten het even met dit versalg doen...hoe ziek ik wordt, hoe de reis was en hoe de bergen zijn lees je over een paar dagen.


Groetjes Anja

  • 12 Juli 2012 - 08:11

    Jacqueline En Theo:

    Hey

    weer een erg leuk verslag zeg,fijn dat het allemaal zo lekker loopt.
    maar om eerlijk te zijn was het de vorige keer meer lachen.
    wat de wiet betreft breng maar wat mee.
    de sauna in goirle ziet er goed uit,dus niet zo erg dus dat het bad niet vol loopt;
    knuffels van je trainer en zijn vrouwke.

  • 12 Juli 2012 - 14:50

    Edwin:

    Hey reiziger hoop dat alles goed verloopt voor je,leuk je verslagen te lezen goed bezig,ga zo door!!
    Hoop dat de groep al een beetje uit shock is haha je moet je eigen wel een beetje gedragen he want je bent op bezoek ;-)
    Geniet er nog van en hoop voor je dat niet ziek wordt!!

    Groetjes Edwin

  • 12 Juli 2012 - 17:05

    Marion:

    Zo volgens mij heb je het nog niet zo verkeerd getroffen vrouwke! Ook een leuke groep om mee rond te sjokken? Succes met wandelen en als het teveel wordt loop je toch gewoon een stukje lager.... Veel plezier!

  • 14 Juli 2012 - 09:25

    Anneke:

    wat een verhalen Anja, geweldig om te lezen ! geniet evan

    Liefs, An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 5568

Voorgaande reizen:

05 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Ladakh in 22 dagen

Landen bezocht: